Afgelopen najaar verscheen Twiet Magazine, een eenmalige uitgave van Sanoma Media over Twitter. Toen bleek dat er een dergelijk magazine gemaakt zou worden, kwam er een golf van commentaar. Maar waarom?
Als je een tijdschrift over Twitter lanceert in november 2011 en dat het éérste Twitter magazine noemt, dan kan je commentaar verwachten. @KaatMossel lanceerde namelijk in 2009(!) voor het eerst een Twitter Magazine. Het tijdschrift kende weliswaar één editie, maar ze was wel echt de eerste.
Máár, zo verklaarde de makers: Twiet Magazine is een glossy, géén tijdschrift of magazine.
De inhoud van Twiet Magazine
In deze magazine/glossy/tijdschrift lees je een hele hoop over Twitter. Van het prille begin tot een kaart van de wereld die in oranje aangeeft waar getweet wordt. Een groot gedeelte van de pagina’s wordt opgeslokt door de Twiet200 waarin sowieso elke Nederlandse voetballer staat die op Twitter zit, Nederlandse (primetime) tv-programma’s en bekende Nederlanders. Door het hele magazine zijn leuke tips te vinden, grappige foto’s en misschien wel kleine dingen die je herinneren aan de leuke dingen van Twitter.
Het Twiet Magazine is in principe niet meer in de winkels te koop, maar je kunt deze nog wel kopen via de iPad app van Tijdschrift.nl. Het tijdschrift kost €5,95 en is een eenmalige uitgave.
Vivian
11 juli 2012 at 13:56 (11 jaar ago)Grappig, misschien ga ik die wel kopen voor mijn iPad! Twitter neemt de hele wereld over…